konzultáció

A tanácsadás során ajánlott pénzügyi termékekkel, javasolt befektetési formákkal, állami támogatásokkal, költségvetési struktúrával és minden egyébbel természetesen első kézből van tapasztalatom. Előnyeit és hátrányait ugyanakkor szívesen bemutatom.

A konzultáció általános bemutatása

Mire lehet számítani egy személyes konzultáción?

ISMERKEDÉS

Az alapok áttekintése

Tények: az ügyfél és pénzügyei

Az ügyfél mesél magáról és pénzügyeiről. Többek között a pénzkövetése módjáról, a legnagyobb költségtételeiről, jelentősebb számláiról és szolgáltatóiról, esetleges pénzügyi nehézségeiről, megtakarítási céljairól, sőt a háztartása költségvetési állapotáról is. Így jobban kontextusba tudjuk helyezni, hogy pontosan milyen is a jelenlegi pénzügyi helyzete.

Célok felállítása

Felmérjük, és közösen meghatározzuk, hogy mi legyen a konzultáció fő célja. Természetesen ez egyénenként változik.  Vannak helyzetek, amikor a fő fókusz a megtakarítás elhelyezésén, esetleg a hitelcsapdából való kilábaláson van, de adódhat, hogy az ügyfelet a hosszú távon fenntartható költségszerkezet beállítása érdekli.

Prioritások és komfortzóna meghatározása

Mindig megkérem az ügyfelet, hogy röviden beszéljen a pénzügyi prioritásairól és komfortzónájáról, illetve a terveiről. Ez különösen fontos, hiszen elengedhetetlen már a konzultáció elején feltárni, hogy mik azok az életstílusbeli sajátosságok, amihez az adott ember ragaszkodik. Nem lehet a konzultáció hasznos, ha olyan témákat feszegetek, ami a komfortzónán kívül van. (Például: ha a napi étterembe járás fontos az ügyfélnek, akkor a megtakarítást természetesen nem az elhagyásának erőltetésével fogom javasolni...)

Véleményformálás és beszélgetési téma

A hallottak alapján én elmondom a véleményem, hogy hol látok fejlesztési és fejlődési lehetőséget, és felkínálok több, kiemeltként kezelhető beszélgetési témát, amik megtárgyalása az élethelyzetből eredően haszonnal kecsegtet.

TANÁCSADÁS

Tanácsadás tippekkel

Megtakarítások

Felmérjük van-e befektethető megtakarítása az ügyfélnek. Ha van ilyen terve, a kockázatok transzparens elmagyarázásával bemutatok olyan pénzügyi termékeket, melyeknek értékesítését én magam nem végzem. (Szándékosan, mert ezzel támasztom alá részemről az elmondottak érdekfüggetlenségét.)

Eszközök bemutatása

Ezután bemutatok elérhető adókedvezményeket és az ügyféligényeknek megfelelő, jó megtérülési rátájú eszközöket. Kérésre szívesen hozok személyes példákat, illetve teszek ajánlást.

Költségek

Bemutatom és táblázatos formában át is adom a költségek vezetésének egy általam preferált rendszerét.

ÖSSZEFOGLALÁS

Összegzés, áttekintés

Vésztartalék-képzés

Részletesen megbeszéljük a vésztartalék-képzés jelentőségét, és ezzel együtt a javasolt következő lépéseket.

Tervek felállítása

Jellemzően az ügyféllel közösen prioritási sorrendet állítunk fel a különböző terveket illetően. Itt jellemzően leginkább ingatlan- vagy autóvásárlásra, gyermekvállalásra, nyugdíjra vagy nyaralásra kell gondolni.

Összegzés

Összefoglalásként megvizsgáljuk a konzultáció során elért megtakarítások és igénybe vehető eszközök, ill. kedvezmények összegszerű nagyságát.

Elégedettségmérés

A konzultáció végén megkérdezem, hogy az elhangzottak fényében elégedett-e az ügyfél. Ha igen, akkor természetesen kölcsönösen örülünk (szerencsére még nem volt elégedetlen ügyfél, de ettől még a nemleges válasz lehetősége természetesen mindenki előtt nyitva áll.)

k

Alapos pénzügyi ismeretek

A pénzügyi tervezés gyakorlatát egyedülállóként, házasként és családosként is gyakoroltam és gyakorlom.

Személyre szabottság

Nem tömegtermék értékesítés, hanem az adott helyzet felmérése és személyre szabott tanácsok.  

i

Gyakorlati tippek

A személyre szabottságból eredendően gyakorlati tippekkel, ajánlásokat is segítek, hogy az ügyfél tisztán lássa pénzügyeit.

Közérthetőség

Közérthető átadása a személyes tapasztalatoknak és jól működő termékeknek illetve gyakorlatoknak.

Hasznosíthatóság

A konzultáció része azonnal hasznosítható tippek gyűjteményének átadása és egy háztartási költségvetés séma is.

Pénzvisszafizetési garancia

Ha az ügyfél nem elégedett, illetve ha a  konzultáció nem termeli meg azonnal (minimum) az árát, akkor minden esetben pénzvisszafizetési garanciát vállalok.  

Rendbe szeretném tenni a pénzügyeimet

Pénzügyi tanácsadás, azonnal hasznot hajtó gyakorlati tippekkel, hétköznapi embereknek.

IRATKOZZ FEL!